Att börja träna

 
Hur hittar man egentligen motivationen till att träna? Jag har nog aldrig i hela mitt liv tyckt att det har varit kul. Jag minns att alla år jag spelade fotboll var för att alla andra gjorde det, inte för att jag tyckte det var roligt, vilket är lite korkat kanske, men det var ju det där att vara en i laget.

Jag vill så gärna börja springa, bara en halvtimme eller så några dagar i veckan, men... soffan är ju så skön, och glassen i frysen är ju så god? Jag förstår att det gäller att bestämma sig, att det är då man börjar göra något. Kan det inte finnas något som lockar fram den där "bestämma sig"-grejen då? Några små knep.

Nya träningskläder skulle ju absolut trigga mig lite, men jag sparar ju så det känns liksom inte ultimat. Hur gör man? Hur gör ni? Har ni några kick ass-låtar som är bra att springa till och inte vill stå still?
Tips mottages gärna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0