Micke & Veronica

 
Har ni sett Micke och Veronica?
 
Jag älskar den! Hade egentligen inte så höga förväntningar för jag visste inte riktigt vad den handlade om, men jag gillar skådespelarna som är med så förstod nästan att jag skulle gilla den. Lättsam och lite halvrolig! Typisk svenskfilm som jag gillar. 
 
Om filmen:
Snickaren Micke och läkaren Veronica är båda runt 40 och nykära. Deras barn hatar varandra, exen krånglar och mötet med svärföräldrarna blir en klasskrock. Den underbara sommaren i den bohuslänska skärgården blir inte riktigt som de tänkt sig. 

I huvudrollen som snickaren Micke ser vi David Hellenius som gör sin första huvudroll på bio. Den andra huvudrollen, som överklasstjejen Veronica, spelas av Izabella Scorupco som gör sin första komedi. I övriga ledande roller syns bland andra Suzanne Reuter och Philip Zandén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0