Mål 2015

 
          Mina mål 2015:

  • Börja röra på mig - Väldigt klassiskt "nyårslöfte", men det är något jag verkligen behöver och vill göra. Har mer och mer börjat känna mig obekväm i min kropp. Siffrorna på vågen betyder ingenting för mig men jag vill känna mig bekväm och stolt över min kropp. Mitt mål är 3 dagar i veckan.

  • Äta bättre - Det här väl delvis ihop med ovanstående punkt. Jag ska sluta äta massa skräp på vardagarna. Jag kommer aldrig sluta äta godis, pizza, donken osv helt, för det kommer jag aldrig klara, men helt enkelt äta bättre mat. Framförallt laga mer mat hemma. 

  • Ge 100% i Skolan - Nu när jag ska börja plugga i den här våren känner jag att jag vill ge allt, det är 3,5 månad av mitt liv. Jag har betalt mycket pengar, och då ska jag också göra det helhjärtat.

  • Spara - Jag ska börja spara igen. Just nu sparar jag iof till skolan, men när jag inte har något mål med sparandet ligger mina redan sparade pengar på "hög" och rörs eller växer inte alls. Jag ska försöka spara mer inför framtiden. 

  • Sluta köpa strunt - Jag ska sluta köpa skit. Istället för att köpa massa små onödiga saker (t.ex en ny topp till varje fest) Vill jag spara undan de t.ex 200:- till ett plagg med bättre kvalité som är lite dyrare alternativt en resa.
 

Kommentarer
Postat av: Betty

Mycket bra val. Bra att röra på sig mer och äta nyttigare. Men som sagt att sluta helt med "skräpmat" är ingen bra ide. Ibland ska man unna sig saker för att orka med det andra. Good Luck <3

2015-01-02 @ 19:22:25
URL: http://livetsrondell.blogg.se
Postat av: Betty

Mycket bra val. Bra att röra på sig mer och äta nyttigare. Men som sagt att sluta helt med "skräpmat" är ingen bra ide. Ibland ska man unna sig saker för att orka med det andra. Good Luck <3

2015-01-02 @ 19:22:28
URL: http://livetsrondell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0