Bananpankaka

Idag testade jag på att göra bananpankaka. Jag är inte överdrive förtjust i vanilja pankakor men ville endå ge det en chans. Det var typ världens enklaste grej att göra och faktiskt godkänt smakmässigt!

Så här gjorde jag:


Jag tog fram "ingredienserna" Banan + 2 ägg, Delade bananen i små bitar och la ner i mixerglaset. 


Mixade tills bananen var lite mosig, kläckte i 2 ägg och mixade tills det blev en slät smet (vissa kanske vill ha bitar i, det är ju en smaksak). 


Tog kokosolja i stekpannan istället för smör och hällde i smeten i pannan.


 
Toppade med turkiskyoghurt och hallon. Jag valde faktiskt efter att jag tagit bilden att göra smälta hallon för att få det lite mer såsigt.

Tadaaaa! Klart! Svårare än så var det faktiskt inte. Världens enklaste rätt. Gott var det som sagt också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0