Den fastspända flickan

 

Har ni hört talas om den fastspända flickan? Jag fick nys om den i fredagspodden och var bara tvungen att lyssna på den. Satt i två timmar i sträck i köket och lyssnade. Fick ta en paus ibland för att jag blev så äcklad och sjukt ledsen över var vissa människor gått igenom. 

Den handlar om "Nora" som Kommer från en välbergad familj om jag inte minns fel och blir slagen hemma av sin pappa. Utåtsett är allt normalt. Hon berättar för socialen hur det ligger till och de ringer Noras mamma och frågor, men Noras mamma säger nej. Hon är också rädd för pappan. Ingen tror på Nora. Tillslut blir Nora tvångsomhändertagen för sitt självskadebeteende. 17 år gammal prostituerar hon sig, när hon är intagen på ett behandlingshem utan att personalen ingriper. En dag blir hon fastspänd och grovt våldtagen av en av sexköparna; polischefen Göran Lindberg.

Den är sjuk, brutal och väldigt bra! Alla borde lyssna. SÅ tacksam över det liv jag har. Det som är så fint i denna historian är att Nora aldrig riktigt tappar hoppet. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0