Min såkallade pappa


Igår kollade jag på "min såkallade pappa".

Den handlar om: "gravida Malin har ingenstans att bo när hennes pojkvän Frank gör slut. Som sista utväg söker hon upp sin pappa Martin trots att de aldrig har träffats. Han visar sig vara en arrogant och självupptagen skådespelare. Men innan Malin hinner berätta vem hon är så drabbas Martin av en stroke. När han vaknar upp så minns han inte vem han är – än mindre att han aldrig har träffat sin dotter. Malin ser då sin chans att göra om honom till den pappa hon alltid saknat. Hon lär Martin hur livet ska levas och gemensamt fabricerar de en lycklig barndom."

Jag tycker Mikael Nyqvist är en sjukt bra skådespelare. Filmen var faktiskt väldigt bra. Jag älskar  svenska filmer. Dock förväntade jag mig inte så mycket utav den så den överträffade mina förväntningar. Sevärd helt klart. Väldigt lång men ändå inte långtråkig. Gillar dock inte att alla filmer börjat bli 2 timmar långa. Men kort och gott - sevärd film! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0