Julklappar

 

Ibland är det så galet svårt att med julklappar... Jag vet mycket väl att det vara är början av November just nu, men jag börjar tänka på julklapparna redan i juni.

Där är nog jag och min syster ganska lika (säg när vi inte är?), vet många gånger per år vi säger "i julklapp önskar jag mig det här". En bra egenskap (tycker jag själv) jag har, är att jag precis som min mamma snappar upp detta, så något t.ex. Stephanie "önskar" sig i maj kommer jag ihåg och tar med mig på hennes önskelista. 

Jag själv uppskattar det väldigt mycket av min mamma, att hon kommer ihåg sånt. En gång sa jag t.ex. "jag skulle vilja ha en kokbok". När julen sen närmade sig och jag rabblade 10 000 olika saker sa hon "jag har redan köpt något du vill ha". Nyfiken i en strut som jag är kunde jag inte släppa tanken på att mamma hade köpt något jag ville ha men inte rakt ut hade önskat mig i julklapp. 

Jag älskar det. Att få något jag vill ha men glömt bort i stundens hetta för att "jag måste önska mig något vettigt" och sen bli överraskad med något jag egentligen vill ha. 

Ibland skriver jag ner sånt, vad folk säger att dom vill ha. Som t.ex Stephanies julklapp i år, eller Olivers födelsedagspresent var en sådan grej också. Älskar den känslan när man överträffar folk och vet vad dom vill ha fast dom inte visste det själv. 

Jag har redan bockat av två julklappar i år, de gäller att vara ute i tid. Däremot har jag lite svårt att komma på vad jag ska köpa till julklappsspelet (tips mottages gärna)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0